28 Οκτ 2012

Να φάω το μήλο με την φλούδα ή χωρίς.


Είναι γνωστό πως οι περισσότερες βιταμίνες του μήλου βρίσκονται στη φλούδα τους ή ακριβώς κάτω από αυτήν. Αξίζει λοιπόν να τα τρως ακαθάριστα και ειδικά αν έχεις ένα καθαρό, αράντιστο, βιολογικό μήλο, επιβάλλεται να το φας ολόκληρο αφού θα κερδίσεις περισσότερες βιταμίνες  και  φυτικές ίνες .




Άλλη μια συχνή ερώτηση. Να τρώμε τα μήλα με τη φλούδα ή καθαρισμένα; Είναι γνωστό πως οι περισσότερες βιταμίνες του μήλου βρίσκονται στη φλούδα τους ή ακριβώς κάτω από αυτήν. Αξίζει λοιπόν να τα τρως ακαθάριστα και ειδικά αν έχεις ένα καθαρό, αράντιστο, βιολογικό μήλο, επιβάλλεται να το φας ολόκληρο αφού θα κερδίσεις περισσότερες βιταμίνες  και  φυτικές ίνες . Μόνο αν οι πολλές φυτικές ίνες σε ενοχλούν, ξεφλούδισε το. Η φλούδα δε διαλύεται στο στομάχι, περνάει στο έντερο και από εκεί απορρίπτεται. Εγώ ας πούμε, επειδή οι φυτικές ίνες είναι το τελευταίο πράγμα που μπορεί να λείπει από τη διατροφή μου με τόσα φρούτα και σαλάτες που τρώω, πολλές φορές αποφασίζω ότι δε χρειάζομαι περισσότερες και ειδικά μη διαλυτές. Το πρώτο μισό της μέρας, όταν συνήθως τρώω τα φρουτάκια μου, προτιμώ να αφήνω το στομάχι μου σε ηρεμία και να μη του βάζω δύσκολα. Η σάρκα του μήλου άλλωστε περιέχει αρκετές φυτικές ίνες, – ως επί το πλείστον – διαλυτές, δηλαδή ευκολοχώνευτες.

Σε τελική ανάλυση, είναι και θέμα γούστου. Σε κάποιους αρέσει η φλούδα και σε άλλους όχι. Κάνε, λοιπόν, αυτό που σε ευχαριστεί περισσότερο και που το θεωρείς καλύτερο για σένα. Απλώς αν σ’ αρέσουν καθαρισμένα τα μήλα, φρόντισε να τα «λεπτοξεφλουδίσεις» με κάποιο καλό ξεφλουδιστήρι αφού με το μαχαίρι χάνεις και αρκετή από τη σάρκα τους.

Τι άλλο κάνω προσωπικά για να βγω από το δίλλημα; Αν είναι το μήλο βιολογικό ή το κόβω με τα χεράκια μου από μία υγιέστατη μηλιά, όταν ταξιδεύω σε κάποιο χωριό, θα το φάω με τη φλούδα. Αν, όμως, δεν είμαι σίγουρος για την προέλευση του, θα το καθαρίσω. Κουβαλάω πάντα μαζί μου το αγαπημένο μου ξεφλουδιστήρι που με βοηθά να τρώω πολλά φρούτα και λαχανικά – μήλα, αχλάδια, καρότα, αγγούρια, ακτινίδια – κατά τη διάρκεια της μέρας, ακόμα και αν δεν έχω που να τα πλύνω.  Το ξεφλουδιστήρι έχει γίνει από τα αγαπημένα μου γκάτζετ. Βρίσκεται πάντα στην τσάντα μου και η συνήθης δοκιμασία που του επιβάλλω είναι να ξεφλουδίσει, για χάρη μου, ένα μήλο! Το κλασικό παιχνιδάκι που πάντα παίζω είναι ότι προσπαθώ να καθαρίσω όλη τη φλούδα χωρίς να την κόψω… Με μία βόλτα! Γύρω – γύρω, έτσι ώστε να δημιουργηθεί μία «μηλοφλουδογιρλάντα» με την οποία μπορώ να στολίσω πρωτότυπα κάποια γλάστρα ή… το Χριστουγεννιάτικο δέντρο.



Πηγή: Ευτύχης Μπλέτσας
http://milosophy.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου